O mnie

Moje zdjęcie
Jestem diabełek wrodzony, anioł gdy chcę. Czasem samotna w tłumie innych osób. Choleryczka z artystyczną duszą, mocno stąpająca po ziemi. Jestem w ciągłym ruchu, ciągle ciekawa wszystkiego. Kocham koci świat i jak kot chadzam własnymi ścieżkami. Taka nieidealna Ja...

sobota, 1 czerwca 2019

Dzień Dziecka


Dzień Dziecka,
czyli wszyscy jesteśmy dziećmi,
kiedy tylko chcemy


O tym, że kiedyś staniemy się dorośli, wiedzieliśmy od dziecka. Ale żaden z dorosłych chętnie nie mówił o tym, by będąc dorosłym, pielęgnować w sobie dziecko. Spotykaliście się z tym, że mówiono Wam „nie bądź dziecinny”? No właśnie… A ja Wam mówię, czasem warto dać sobie troszkę luzu i poczuć tę dziecięcą radość. Nie, nie mówię tu o wcinaniu ptasiego mleczka. Ale o odwiedzaniu miejsc przeznaczonych dla dzieci. Dziś zapraszam Was w takie dwa miejsca.

Karpacz. Miejsce zazwyczaj traktowane jako baza wypadowa w Karkonosze. I fajnie. Ale co zrobić, gdy niebo zasnuwają chmury, albo aniołki w niebie zapominają zakręcić kran w łazience i zalewają ziemię wodą? Można poczuć się jak dziecko. I iść na wystawę Lego. Co też uczyniłam.


Minionek. Jego budowa zajęła dwa dni, a cały projekt pół roku. Minionek składa się z... 30 tysięcy klocków. (Projekt autorski - Klocki Karpacz)



Wyciąg narciarski Winterpol - Biały Jar, który znajduje się w górnym Karpaczu. Budowa zajęła trzy miesiące, a do tej "inwestycji" zużyto ponad 8 tysięcy klocków Lego oraz dwa silniczki Lego (Projekt autorski - Klocki Karpacz)



Na wyciągu są też ludziki, oczywiście z klocków Lego ;)



W labiryncie makiet na wystawie Lego



Czy duże czy małe dziecko, zawsze z zainteresowaniem popatrzy na dźwigi, pociągi, koparki i inne sprzęty



Dwa symbole charakterystyczne dla Karpacza: świątynia Wang oraz obserwatorium na Śnieżce



Brama do innego wszechświata. Gwiezdne Wrota to tajemniczy pierścień, który został odkryty przez grupę archeologów u podnóża piramid w Gizie. Gwiezdne Wrota zostały odwzorowane na podstawie filmy science fiction z 1995 r., powstały z około 10 tysięcy klocków w pół roku. Całość zbudowana jest na torach Lego, a w ruch wprawiają wrota trzy silniczki Lego. Wrota migają, aż wreszcie przenoszą w inne miejsce. No cóż, mnie jakoś nie przeniosły...(Projekt autorski - Klocki Karpacz)



Oczywiście nie mogło zabraknąć Ducha Gór - tu w klasycznej wersji. Postać powstała ze 100 tysięcy klocków, a cały projekt zabrał pół roku. Liczyrzepa powstał w 2015 r. podczas I Rodzinnego Budowania z Klocków Lego.



Jednak przeniosłam się w inne miejsce - prosto z Paryża do Karpacza ;)



Na wystawie Lego nie mogło zabraknąć postaci i bohaterów Gwiezdnych Wojen



Słynny statek kosmiczny Hana Solo - Sokół Millennium


Kto z nas w dzieciństwie nie bawił się klockami (jakimikolwiek) ten nie miał prawdziwego dzieciństwa ;) Klocki rozbudzają wyobraźnię, rozwój małej motoryki a także ogólnie wspomagają prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Kiedy byłam mała, klocki Lego były poza moim zasięgiem, to znaczy poza zasięgiem finansowym moich Rodziców. Teraz są całe zestawy, choć według mnie nie jest to dobre, bo z danego pudełka udaje się ułożyć tylko tę konkretną rzecz. Co innego jak jest cała masa różnych części i można spędzić czas na budowie tego, co dusza zapragnie. I właśnie takie cuda prezentowane są na wystawie Lego, która zapewne ma swoje filie w różnych miastach.
Było mi mało klocków Lego, więc poszłam na wystawę Star Wars. Malutka wystawa, a dała tyle wspomnień i radości. Czy nie tego szuka się w sobie w Dzień Dziecka? No to ja poszukałam ich w czasie mojego urlopu w Karpaczu.



Sokół Millennium, czyli "najszybsza kupa złomu w Galaktyce"



Na pierwszym planie - księżniczka Leia, z tyłu z lewej - Obi - Wan Kenobi i z prawej Luke Skywalker



Od lewej mistrzowie Jedi: Plo Koon, Kit Fisto, Saesee Tiin i Mace Windu (?)



Lannik 



Lord Vader czyli Anakin Skywalker, który po przejściu na ciemną stronę mocy przyjął imię Dartha Vadera, ojciec Luke'a i Lei



Zabawny droid naprawczy R2-D2



Mistrz Yoda - najmądrzejszy mistrz Jedi, który swą wiedzę przekazywał często przestawiając szyk zdania



Uwielbiałam ich dialogi :) R2-D2 oraz jego przyjaciel nieco tchórzliwy robot C-3PO



Od lewej: senator Edcel Bar Gane (?), senator Onaconda Farr, asystent senator Amidali - Jar Jar Binks oraz senator Amidala, czyli dawna królowa planety Naboo - Padmé Naberrie Amidala



Duśka przy senatorach ;) Czyżby patrzyli na mnie z politowaniem? :) :) :) 



No dobra, nie to, żebym przeszła na ciemną strony mocy, ale fotka z Lordem Vaderem być musi :)



Darth Vader i szturmowcy



Księżniczka Leia, mój ulubieniec pilot, mechanik - włochaty Chewbacca oraz Jawa, którego cechą charakterystyczną jest ubranie do samej ziemi i widoczne jedynie świecące oczy



Musiałam, no musiałam zrobić sobie fotkę z Chewbaccą :)



Czarny charakter Gwiezdnych Wojen - Lord Darth Maul - zabijał z zimną krwią, wychowanek Palpatine'a



No i samo zło, czyli Lord Darth Sidious - Palpatine, który przeciągał wszystkich na ciemną stronę mocy ;)



Chewbacca i Han Solo - dowcipny i sprytny przemytnik, pilot sokoła Millennium, który zostaje jednym z głównych bohaterów sagi Gwiezdnych Wojen



Wystawa malutka, jeszcze można by pokazać wiele innych postaci z filmu, ale i tak mi się podobało



Na wystawie, jak i w filmie, zło miesza się z dobrem, by ostatecznie dobro wygrało i można było wyjść z wystawy z uśmiechem


Gdzieś obiło mi się o uszy, że zamknięto wystawę Star Wars w Karpaczu. Ale jak dobrze poszukacie, to może odkryjecie ją w innych miastach lub turystycznych miejscowościach. I niech moc będzie  z Wami!

Wszystkim dzieciom i dużym i małym życzę wspaniałego 
Dnia Dziecka, pełnego uśmiechu i radosnych przeżyć!




4 komentarze:

  1. Ciekawostka. Znam jej objazdową wersję z Rzeszowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślę, że wystawa może przemieszczać się między różnymi miejscowościami. Ale to chyba fajnie, więcej osób może poczuć się dzieckiem ;)

      Usuń
  2. Mój Syn byłby w siódmym mieście. Oj musimy tam kiedyś pojechać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, gdzie jest siódme miasto, ale rozumiem, że chodziło o niebo ;) Tak, wszyscy w takich miejscach możemy poczuć się dzieckiem i to jest najfajniejsze. Dlatego radośnie jak dziecko ściskam Cię ;)

      Usuń