O mnie

Moje zdjęcie
Jestem diabełek wrodzony, anioł gdy chcę. Czasem samotna w tłumie innych osób. Choleryczka z artystyczną duszą, mocno stąpająca po ziemi.Jestem w ciągłym ruchu, ciągle ciekawa wszystkiego. Kocham koci świat i jak kot chadzam własnymi ścieżkami. Taka nieidealna Ja...

wtorek, 1 czerwca 2021

Mysi świat, czyli z wizytą w Kingsajzie

 

M Y S Z O G R Ó D,

C Z Y L I   O   T Y M,

J A K   Z O B A C Z Y Ł A M

B I A Ł E   M Y S Z K I…



Jak zwykle mam ciekawe miejsce na Dzień Dziecka dla wszystkich dzieci, tych młodszych, starszych i tych troszkę bardziej starszych :)

Kto się boi myszy? A kto uwielbia patrzeć na te maleńkie pyszczki z wyłupiastymi oczkami? Ja osobiście myszki uwielbiam, kiedyś miałam białą szczurzycę Helenkę. Ale nawet, jeśli ktoś z Was piszczy na widok małego Stuarta Malutkiego, to bez obaw, w tym jednym miejscu może oglądać gryzonie przez szybę.
W Zakopanem powstała nowa atrakcja, którą odwiedziłam w zeszłym roku. Innymi słowy weszłam do mysiej dziury. A ta, bagatela, ma ok. 200 m². Zapraszam zatem do mysiego Kingsajzu!


   Wejście do Myszogrodu




 Mysz zaprasza już od wejścia, trudno się oprzeć...



W kilku pomieszczeniach w piwnicy zakopiańskiej kamienicy, kilkunastu artystów stworzyło to dzieło. Wymyślono baśniową scenerię dla poszczególnych gablotek. I tak mamy Podniebną Wioskę, Górską Krainę, Myszy na Marsie, Magiczny Las, Śnieżną Krainę czy Zaginioną Wyspę. We wszystkich miejscach, z uwagi na zwierzęta, jest przyciemnione światło i bardzo spokojna muzyka. Mimo to, przy szybach, można zobaczyć dziecięce buzie, które z zachwytem obserwują mysie harce.



 Górska kraina - myszki jeżdżą pociągiem, pomoc z powietrza też zapewniona, no bo czemu miałoby nie być mysiego TOPRu?



 Jak Zakopane, to i stylowe, zakopiańskie chałupy być muszą



 Jedne z większych gryzoni - sympatyczne koszatniczki



 Przy innych biegających myszkach, koszatniczki wydają się takie spokojne i dostojne



 Ahoj, przygodo! No i wypłynęły myszki na suchego przestwór oceanu... 



 Chociaż okazało się, że te sympatyczne albinoski, to byli piraci, którzy złupili skarb


W Myszogrodzie jest ponad tysiąc myszek z całego świata. Gryzonie pochodzą z różnych hodowli, m.in. są myszki białe, brązowe, długowłose, egipskie oraz najmniejsze na świecie , myszki pigmejskie.
Jak wiadomo, te sympatyczne zwierzątka wejdą prawie wszędzie, więc dlaczego miałoby ich nie być na Marsie? :)



 Misja Apollo, tzn. Myszollo, gotowa na podbój kosmosu



 Rakieta gotowa do startu, operator w spodku kosmicznym już odpala guziki :)



 Nawet jak jest kot, to myszy i tak harcują, najlepiej w kuchni, gdzie jest dostęp do sera



 Jakby ktoś nie wiedział, jak powstają dziury w serze... o właśnie tak ;)



 Koty nie mają łatwego życia, pamiętacie Toma i Jerry'ego? Albo kotecka Sylwestra, którego chyba widział kanarek Tweety? W Myszogrodzie kot też  niestety nie ma zadowolonej miny...



 Pierwsze, co przychodzi tu na myśl, to słynna Szuflandia z Kingsajzu



 Ech, znów się maszyna zacięła... Życie mysiego kronikarza może być uciążliwe ze starą maszyną do pisania



 Zakamarki Myszogrodu




 Znajdź gryzonia ;)


W Myszogrodzie nie ma powodów do obaw, że myszki będą ze sobą walczyć o terytorium, bo ponoć są tam same samiczki. Panie podobno bardzo się lubią i przebywanie we wspólnym towarzystwie daje im dużo przyjemności. 



 Tajemniczy las kryje mnóstwo malutkich mysich mieszkań



 Takie mysie blokowisko ;)




 Domki, poidełka, miseczki z karmą, o wszystkie małe rozrabiaki dbają opiekunowie



 No witaj kochana! A słyszałaś?... Mysie ploteczki na osiedlu ;)



 W domu u jednej z myszek - no taki fotel to chciałabym mieć, a nie mam gdzie postawić - zazdrość :)



 Mimo, że mój wzrost też jest mysi, nie zmieściłam się do norki



 Na bieganinę i zabawy gryzoni można patrzeć bez końca




 A po zabawie, czas na spanko - dobranoc!



 Czyż taki widok nie budzi uśmiechu?




 Zamysiło mi się w oczach... Cukier w nadmiarze ;)




 Na stołówce




 Czy te oczki mogą kłamać? No cudne są!




 Kładki i kładeczki, a wszystko, by myszkom się nie nudziło


Chyba najfajniejszą, dla mnie, gablotą, byłą ta z baśniową scenerią zimowego miasteczka. Wszak pamiętajmy, jesteśmy w zimowej stolicy Polski. Dbałość o szczegóły jest naprawdę godna pochwały.



 Zimowa kraina ma oczywiście słusznych rozmiarów stok narciarski



 Zima, nie zima, miasteczko żyje swoim własnym życiem



 Zaśnieżone domki na skałach - nawet tu myszki bywają



 Domek z bożonarodzeniowym kalendarzem - myszki wiedzą, że w okienkach są przysmaczki



 Poproszę dwie kulki waniliowych! :)




 Stok narciarski szykowany na następny sezon




 Co? Znowu armatka do naśnieżania nie działa?



 Spokojnie, serwis naprawiający już działa ;)



 Psyt, psyt! Wyjdziesz na dwór?




 Szaleństwo urlopowe, czy weekendowe w barze, może skończyć się drzemką na dachu!


No  i jak? Zachęceni do odwiedzenia Myszogrodu? Z pewnością można w tym roku odkryć jakieś nowości. Ja, jako troszkę tylko starsze dziecko, byłam zachwycona i szkoda mi było stamtąd wychodzić. Polecam wizytę w mysiej norze nie tylko w deszczowe dni. 
A po wyjściu, oczywiście pyszne gofry, albo lody, albo... co tam jeszcze chcecie, niech Wam się Drogie Dzieci spełni!



 WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO DZIECI!




 Jest ok! No bo jak inaczej z takim kompanem ;)

D O  M Y S I E G O   Z O B A C Z E N I A!   

M O Ż E   K I E D Y Ś   M  Y - S I E   S P O T K A M Y  ;)


4 komentarze:

  1. Ciekawe:) Myszy nie przychodzą w nocy w snach? :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie nie. Miałam w domu
      białą szczurzycę, nie boję się gryzoni. Pozdrawiam serdecznie ☺️

      Usuń
  2. Świat myszy. Bardzo ciekawy pomysł :-) Też się nie boję myszy, za dużo ich wprowadza się jesienią do mojego wiejskiego domu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hegemonie, to jak masz zaprzyjaźnione myszy to masz biznes jak znalazł! :) Tylko czy zechcą współpracować ;)

      Usuń